Image Alt

Hvordan bruke animasjoner til salg av bolig?

3D-visualisering av boligprosjekter byr på mange muligheter, og det er i realiteten bare fantasien som setter grenser. Oxivisuals produserer ikke bare stillbilder for våre kunder, men også animasjoner til prosjekter der det er hensiktsmessig. Disse har mange bruksområder, fra sosiale medier til TV-reklamer og på digitale skjermer i det offentlige rom.

Har du et boligprosjekt du vil presentere gjennom animasjon og 3D-visualisering? Kontakt oss for en prat.

Spre ditt budskap med animasjoner

Animasjon er en annerledes og levende måte å presentere et boligprosjekt på. Det er et særlig effektivt medium når du har en historie å fortelle; med de rette virkemidlene kan du styre seerens oppmerksomhet i den retningen du ønsker. Det er ikke alle prosjekter som trenger det, men der det har vært brukt har animasjon vist seg å være svært virkningsfullt.

Kanalen der den skal vises har imidlertid mye å si for hvordan en animasjon bør bygges opp, og hvilke budskap det er rom for. Har du med oss på laget hjelper vi deg til å bruke mediet slik at det blir lagt merke til. Sammen lager vi animasjoner med rom for mottakerens egne assosiasjoner, og som rører litt ved følelsene til den som ser.

Skill deg ut i nyhetsfeeden

Sosiale medier er svært verdifulle for å nå ut til potensielle interessenter. Her har du mulighet til treffe mange mennesker, og relativt spesifikke målgrupper. Men kampen om brukernes oppmerksomhet er hard, så det er viktig å skille seg ut i mengden. 

Fordelen med animasjon i nyhetsfeeden er at vi oftere stopper opp ved ting som beveger seg. En god animasjon kan kjøpe deg et potensielt avgjørende ekstra sekund til å nå frem med et budskap. Den kan raskt og effektivt fortelle historien du vil formidle, slik at kanskje ditt prosjekt blir det som fester seg sterkest på minnet til en potensielle kjøper. 

For Block Watnes prosjekt Tiller Hageby i Trøndelag lagde vi en serie med 12-sekunder lange animerte videosnutter. Disse passet ypperlig til bruk i sosiale medier. Prosjektet viser hvordan animasjoner kan brukes til å formidle et personlig budskap som er åpent for tolkning og treffer en predefinert målgruppe. 

 

Animasjon i visningslokaler

Et annet typisk bruksområde for animasjon i boligprosjekter er på store skjermer eller flater i et visningslokale. Her er premissene annerledes enn for sosiale medier. På visning ønsker en potensiell kjøper å se boligen fra flest mulig vinkler, og samle mest mulig informasjon. Interessen for boligen er allerede til stede, noe som gir deg mer tid til å fortelle det du vil. En video film som spilles om og om igjen i visningslokalet er en flott mulighet til visuelt å få fram boligens estetiske kvaliteter. Du velger utsnitt og situasjoner som bør fremheves, og bruker animasjonen til å forsterke historiene fra 3D-visualiseringene. 

Og film i visningslokalet kan være gunstig selv når den potensielle kjøperen ikke aktivt ser på; inntrykkene fra den vil allikevel kunne registreres ubevisst. 

Nedenfor ser du hvordan vi brukte animasjon til å presentere det eksklusive prosjektet Kaldnes Brygge på vegne av Selvaag Bolig. 

 

Fullstendig presentasjon og TV-reklame

I tillegg til korte animasjoner som gir seer glimt av en potensiell fremtid, kan vi for spesielle prosjekter produsere lengre og mer fullstendige presentasjoner. Et eksempel er filmer vi laget for BoligPartner, brukt som både TV- og kinoreklamer. Det er riktignok sjelden at boligprosjekter havner på såpass store lerreter, men dersom det samtidig er ønskelig å drive merkevarebygging eller du er en helt konkret målgruppe du retter deg mot, er dette en spennende mulighet. 

 

Kontakt oss for mer informasjon

Vi tar gjerne imot din henvendelse og svarer på spørsmål om visualisering og våre øvrige tjenester innenfor markedskommunikasjon. Du finner vår kontaktinformasjon her.