Image Alt

3D-visualisering i eiendomsbransjen

Prosessene rundt kjøp og salg av bolig er omfattende. Det er et betydelig antall aktører som utvikler og bygger, og forbrukernes kjøpevillighet er stor. Det er mange potensielle boligkjøpere i markedet, men kampen om å kapre dem er hardere enn noensinne.

Når et nytt boligprosjekt skal markedsføreres gjelder det derfor å skille seg ut i mengden, og i denne sammenheng er fotorealistisk 3D-visualisering et selvsagt element. Skreddersydde 3D-bilder fra Oxivisuals gjør deg i stand til å appellere til mottakerens følelser og dermed skape engasjement og varige inntrykk. 

Driver du med eiendomsutvikling eller kjøp og salg av bolig? Kontakt oss her for en hyggelig samtale om hvordan vi kan hjelpe deg formidle ditt boligprosjekt.

Ikke bare konkrete fakta

3D-visualiseringer lar deg presentere mer enn bare konkrete fakta for kjøperen. De henvender seg direkte til dine potensielle kunders følelser, og stimulerer deres drømmer for fremtiden. De skal kunne forestille seg et liv i boligen, på en måte som ikke lar seg gjøre kun ved hjelp av fakta og plantegninger. 3D-visualiseringer vi lager for våre kunder viser mer enn en eiendom eller et rom. De viser et hjem og en fremtid. De rører ved magefølelsen, og skal overbevise kjøperne om at dette er boligen for dem.

Vil du se hvordan vi har visualisert boligprosjekter for våre kunder? Du finner en rekke inspirerende bilder av våre tidligere arbeider i galleriet.

Å formidle de rette følelsene

Et boligkjøp er en stor beslutning, og for kjøper er det viktig at valget som foretas føles rett. Rasjonelle argumenter er ikke alltid det som betyr mest, så lenge magefølelsen sier at denne boligen føles bedre enn alternativene. Menneskets emosjonelle hjernehalvdel skal ikke undervurderes; i mange tilfeller er det følelsene som er tungen på vektskålen når viktige avgjørelser tas.

Ved boligsalg benyttes 3D-visualisering til å fremkalle følelser og skape en emosjonell reaksjon hos kjøperen. Visualiseringene setter i gang tankeprosesser, ved å formidle budskap man kan kjenne seg igjen i, og ved å invitere til egne assosiasjoner. De gir rom for at mottaker selv kan tilføre noe som gir personlig mening. 

Vi tror at storytelling, eller historiefortelling, er avgjørende når et boligprosjekt skal presenteres. Les mer om dette her.

Rom for fremtiden

Det vi i Oxivisuals gjør er å skape rom. Rom for at en nystiftet familie får se hvordan nettopp denne boligen kan vi bli et barndomshjem. Rom for at ekteparet i syttiårene tør gi slipp på det gamle huset og se seg selv nyte rolige dager i en mindre bolig. Rom for at 25-åringen kan forestille seg fremtiden i en akkurat passe stor toromsleilighet. 3D-bildene vi lager skal stimulere mottakerens egne forestillinger. De er nøye gjennomtenkte og tilpasset definerte målgrupper. Og de inneholder detaljene som gir de gode og varme følelsene; de som signaliserer at “dette er rett”.

Hvorfor skape rom for forestillinger?

Det er alltid verdt å formidle budskap der mottaker både kjenner seg igjen i det som presenteres, og som inneholder rom for personlige forestillinger. Slik skiller man seg ikke bare ut blant andre aktører, men man påvirker også det som oftest føles sterkest: Den litt udefinerbare men allikevel viktige magefølelsen.

Du kan ikke vite hva hver enkelt mulige kjøper drømmer om, men du kan skape rom i kommunikasjonen din for at de selv vil gjenkjenne drømmene sine, i ditt prosjekt. Vi i Oxivisuals har kunnskapen og erfaringen til å hjelpe deg å lykkes med dette.

Er du interessert?

Har noen tanker om hva du vil formidle og hvem du vil formidle det til? Vi hjelper deg med utførelsen. Ta kontakt med Morten eller Kjetil, så forteller de hvordan.